sábado, 18 de junio de 2011

TRAVESSIA DEL MONTSANT

Cornudella,Sant Joan de Codolar, Albarca, Serra Major, Cabacés, La Morera, Cornudella, 54km de
autentic btt per la serra del Montsant. Corriols, pistes i senderons conformen un recorregut dur, molt exigent ,una mica trencacames, pero totalment recompensat per el plaer de pedalar per la carena de la Serra Major i per historics i legendaris camins del Priorat.
 Resposta inmediata a la meva proposta per fer aquesta excursioò per part de :Anscari, Bea, i Rafel amb la incorporacio a ultima hora de L'Angel (Charli), biker  amb el que mai habia coincidit i  que en aquesta ocasiò he tingut  el gust de coneixer . He trovat a faltar les frikades i el bon humor de Juanmi, pero la feina ,es la feina .

Sortim de Cornudella  poc abans de les 8 mati amb el cel  completament encapotat
Sant Joan de Codolar, La Bea  te una excelent  i documentada descripciò d'aquesta ermita al seu blog
Cami de la LLisera ,un senderò sota els cingles del Montasnt que uneix Sant Joan amb Albarca, te trams força tecnics , de tant en tant hem de posar el peu a terra. En dies clars ens ofereix unes magnifiques panoramiques.

Cami del Montsant vist desde el Pla del Grau
Sortim  D'Albarca pel cami de Ulldemolins i a pocs metres ens desviem a la esquerra per agafar el cami del Montsant, una  pista que amb forta pendent ens dura fins el Pla del Grau  desde on agafarem un senderó
amb un espectacular tram inicial pel mig del bosc

Abans d'arribar a Roca Corbatera hurem de arrosegar la bici en mes d'una ocasiò

Roca Corbatera, la cota més alta de la ruta 1.163 m. A partir d'aquest punt planejarem uns 10 kms per la carena de la Serra Major,abans de iniciar el descens cap L'Ermita de la Foia i Cabacés.

Una de les poques vegades que puc fotografiar la Bea damunt de la bici.Sempre esta al cap del grup i no li veig el pel a menys que m'esperi
El ritme de pedalada pel cap d'amunt de la Serra Major es agil i molt divertit, les vistes son acollonants

Hi ha algun tram que el senderó queda diluit entre les pedres i els matolls, s'ha d'anar amb molta cura perque es facil sortir del track com aixi ens va passar, l'euforia i l'adrenalina poden fer una mala jugada.
En La Cogulla comença el rapid descens cap L'Ermita de la Foia i Cabacés
Tal com anem baixant el senderó va guanyar amplada i poc a poc es va convertint en una cómoda pista totalment ciclable
Mare de deu de la Foia
L'ermita disposa d'una magnifica area de pic-nic amb una font d'aigua potable

A 1km de La Foia  pasem per L'Ermita de Sant Roc, petita construccio encaixada en una balma que li fa de sostre
Cabacès, inici de la tornada amb un traçat completament diferent al d'ananda, ens mourem entre els 600 i 700 mts d'alçada per pistes i senderons una mica trencacames.

Sortint del poble enfilem una pista amb direcciò a la Font de  Cavaloca amb algunes rampes importants. A la font s'acaba la pista i continuem  per un sendero  que després de coronar el Coll de l'Armengol ens permetra enllaçar amb el Cami dels Cartoixans direcció  La Morera.

L'Anscari intentant fer-nos baixar a Escala Dei, cosa que no va aconseguir.

L'Angel tirant de barreta energetica

Parem a la Moreara per beure, menjar i descansar una mica , començo a tenir sintomes d'esgotament muscular.Mentres estavem comodament sentats al bar, l'Anscari i la Bea han fet um tram mes de propina.Tenen una condicio fisica envejable.

Restes de l'antic mas d'en Porqueres

Anem a Cornudella pel cami de Sant Blai  i el senderò del mas d'en Porqueres on agafem la carretera fins el poble.
Cornudella del Montsant amb Siurana al fons
Ruta dura , bella i de gran exigencia fisica peró absolutament recomenable.Acabem la pedalada cansats, uns més que altres, i satisfets.