domingo, 11 de abril de 2010

ELS PORTS DESDE ARNES

Hi ha rutes que tenint trams de gran duresa,quan passa el temps aquests s'obliden i només t'enrecordes de lo bo i plàcid del recorregut. La d'avui es així.
De la  sortida organitzada per l'Otto i la Esther,es pot dir que és curta en kms,llarga en temps,bellisima ,amb trams molt durs i tecnics i, al final, molt divertida.
Arnes-Els Estrets-Roques de Benet-Mas de la Franqueta-Mas de Pau-Toll del Vidre-Arnes. Una incursió de 43 km pel massis dels Ports.

Moleta dels Biernets

El grup format per l'Esther, l'Otto,  la seva gossa Kona, el seus amics Juan,Augusto i Sergi i la representació salouenca formada pel Rafel,  el Paco i jo,comença la pedalada per una pista asfaltada a les 9:30 matí en direcció als Estrets. En els primers kms la Kona va una mica despistada i es creua pel devant de les bicis vàries vegades obligant-nos a frenar de tant en tant. Després, la relació gos-ciclista es normalitza sense cap problema ,donant la sensació a  vegades de que el gos pastor cuidava de nosaltres esperant que passi l'últim ciclista per reanudar la seva marxa.
Els Estrets ,un autèntic plaer pedalar a la vora del riu
El Juan reparant la cadena trencada.

Roques de Benet

Deixem el senderó dels Estrets per agafar la pista en ascens cap a les Roques de Benet. La pujada no té cap dificultat; bona pista totalment ciclable. Després d'un lleuger descens,haurem de salvar un dels trams més durs del recorregut; 400mts arrossegant la bici amb una pendent de 20% durant 25 minuts. Arribem a la Punta dels Corcons molt cansats.
Descansant després de  l'esgotador ascens
 A prop de la Roca LLisa.Espectaculars vistes que el Paco
intenta captar.

L'Otto i la Kona.
Arribem a  l'àrea recreativa de la Franqueta després d'un complicat descens amb molta pendent, baixo de la bici vàries vegades.
Dinem els entrepans a La Franqueta,zona molt concorreguda. És lògic,estem al mig de les vacances de Setmana Santa.

Enfilem la pista cap el coll de Safrà.Un cop a dalt, l'Otto proposa tornar a baixar  pel Mas de Corretja. El Paco i l'Augusto es queden a dalt. La resta del grup iniciem el descens. La primera meitat del tram el senderó  es molt pedregós. Després, es suavitza i es fa molt més ciclable.
Al final del descens, prop de La Franqueta,  ens despedim del Juan i del Sergi. Ells donen per acabada la sortida i tornen cap el cotxe. Han estat una bona companyia. La resta del grup tornem a remontar per segona vegada el Coll de Safrá. La pujada l'he de fer una mica més lentament que la primera vegada perquè he tingut un seriós avís de rampa al quadríceps.

Coll de Miralles
La pista continua en suau ascens fins el Coll de Monfort des d'on parteix el senderó que baixa en picat cap el Mas de Pau amb un traçat preciós però força complicat.
Relax després de l'exigent descens. Estem a pocs mts del Mas de Pau.
Mas de Pau. Renovem energíes menjant els últims entrepans que ens queden.
Des d'aquest punt iniciem el camí de tornada cap a Arnes per una pista que ens farà creuar el riu Algars en 4 o 5 ocasions. Realment ens ho passem de conya cada vegada que hem de passar el riu a sobre la bici. Aquest joc farà possible acabar l'excursió, força dura,  d'una forma  relaxada i divertida.
L'Otto en la típica foto d'aquesta sortida.

El Toll del Vidre,molt a prop D'Arnes.  L'últim regal visual d'aquesta excursió.
El color verd de l'aigua no està retocat.

grafica de temps

Arribem a Arnes sobre les sis de la tarda satisfets per haver fet una de les rutes més interessants que es poden fer per aquesta zona.

Com a punt final, només dir que és la tercera vegada que faig aquesta excursió amb algunes variacions en el recorregut .En la primera edició el grup va ser molt reduit: la Bea, l'Anscari, el Juanmi i jo. Crec que era a la tardor del 2005. He trobat uns clips que va fer L'Anscari amb una càmara de joguina.http://www.youtube.com/user/carlesmarq#p/a/u/0/vC_Bkh8mWrs

La segona vegada la va organitzar L'Anscari. El grup era molt més nombrós: 21 ciclistes amb una bona representació de BTTTARRAGONA.http://www.btttarragona.com/images/Pagines%20htm/Altres%20Sortides/2006/arnes%20220706.htm.

Aquest són els dos videos que he montat d'aquesta edició: