sábado, 14 de agosto de 2010

PRADES per Siurana

Aquesta excursió m'ha fet reviure un dels pitjors moments que he passat a la meva vida.
Fa quasi dos anys quan ens disposàvem a fer aquesta mateixa ruta la meva parella Lourdes i jo, just a 1,5 km de Cornudella, ella va patir un greu accident. Possiblement per excés de velocitat, per una frenada incorrecta, per humitat en el terra , per mala sort o per la combinació de tot plegat, va caure de la bici amb dramàtiques conseqüències: Politraumatisme, traumatisme cranioencefàlic greu, derrame cerebral intern, fractura temporal dreta i fractura terra orbita dreta.
Hi ha dues persones que van ser molt importants en aquesta història: El Josep Olivé   i la Maricé Papió, tots dos de Cornudella.
Mentres intentava desesperadament reanimar a la Lourdes  que va quedar inconscient, va aparèixer el Josep amb la seva bici que es disposava a pujar a Siurana, va donar mitja volta i va tornar a Cornudella per avisar la primera ambulància, i dos minuts després va aparèixer el segon àngel de la guarda, la Maricé, una jove metgessa que casualment passejava amb el seu marit per l'indret. Es va fer càrrec dels primers auxilis, va gestionar el trasllat a l'hospital demanant una segona ambulància equipada i a més a més va acompanyar a la Lourdes fins Alforja, poble en el que es van trobar amb l'ambulància equipada que venia de Tarragona.
Sento el més profund agraïment per aquestes dues persones que sense la seva ajuda possiblement la historia no haguès acabat igual.
També he de donar les gràcies a la parella que amb el seu cotxe van portar les bicis a casa del Josep que me las va guardar fins que uns dies després de l'accident vaig anar a buscar-les.
Per cert, el Josep és un ciclista de raça. Entre altres aventures va fer la transpirinaica en 11 etapes.
La Lourdes va estar tres dies a la UVI i quatre en planta. Després d'una lenta convalescència es pot dir que està quasi totalment recuperada, encara que li han quedat algunes seqüeles com l'alteració del gust i l'olfacte.
Tornarem a pedalar junts aviat, estic segur.


En aquesta ocasió el grup està format per L'Esther, L'Otto, el Rafel, el Paco Requena i jo.
Comença la pedalada amb una ascensió per pista asfaltada fins Siurana, 8km de pujada amb algunes rampes espectaculars.


Esglèsia romànica de Sta.Maria de Siurana


L'Otto absolutament indiferent mentres jo estic a punt de fer el salt de l'àngel


El grup complert


Desde Siurana retrocedim una mica per agafar la pista de terra que atravessant la Serra de la Gritella i salvant un suau desnivell, ens durà a Prades.
Després d'esmorzar iniciem el camí de tornada pujant una fortíssima rampa fins el Coll de la Drecera.

Aquest curiós insecte ho vaig treure del manillar pensant que era una petita branca i si no es per L'Otto
no m'entero que es un bitxo palo.

Uns metres més endavant, passant el Coll Del Toniet, ens espera un magnífic descens per una pista per la que en molt poc temps arribarem a Cornudella

Baixant cap el Barranc de L'Argentera i el Mas d'en Pere Jeroni.

Pedalada curta però força interessant  i encara que no presenta cap dificultat tècnica, té alguns desnivells que per superar-los requereixen una bona forma física. 










No hay comentarios:

Publicar un comentario